Wednesday, September 4, 2013

-menunggu sebuah jawaban-

Asalamualaikum. good moning peeps! hari nie 5/09/13 .Hari nie entry aku pasal hidup aku !!kenape! kenapa! .Kenape aku masih bekerja biasa2 je ...ada diploma tapi kerani cabuk ! mana ko letak diploma ko tu . perap buah BBQ ke????tetttttttttt . kenape???? kenape masih macam tu je . Weh orang semua kje bagus2 kenape ko mcm nie . Kenape dari dulu ko asyik buat kje rumah ... pembantu rumah ke ko nie !! 
Alahamdullilah ... akhirnya aku ada jawapan tok semua tu . Aku sedang berkorban dengan semua orang specially my family . Aku ada mak , ayah dah meninggal sejak aku 3 tahun . Family aku hanya Kakak n Abang ipar . Diorang jaga didik aku sampai sekarang nie ! cuba bayangkan dari 3 tahun sekarang aku dah 23 tahun . hampir 20 tahun diorang jaga aku, diorang didik aku  . Kalau korang tempat aku ...apa korang akan buat  demi orang yang penah jaga kita ...walaupun diorang bukan darah daging kita ??? msty korang tak sanggup nak laluikan ! . tu yang aku sedang lalui . Aku kje kerani aku tanak pressure... bila balik kje terus tdo !! aku tak mcm tu , aku balik terus uruskan diri ...dah settle aku masuk dapur ...masak ke apa yang patut aku buat ..aku buat . dulu yea mmg aku rasa mcm pembantu ..serius mmg terasa sangat2 . Tapi Alhamdullilah . Bila weekend aku duduk rumah , mmbe ajak "woi jom lepak2 jum " " weh aku tak bole la nak lepak2 nie " "korang paham kan" .Dunia aku  hanya dirumah ...rumah ...rumah ! Sampai skg nie mmbe2 nak ajak pon malas ...still now jawapan yang sama . Life aku tak mcm semua orang . Aku walaupun tak kwin tapi da ada tgjwb . Banyak sangat beban aku pikul . Tapi Alhamdullilah aku redha dengan takdir yang ALLAH tentukan .So ada hikmah semua nie . Sekarang nie aku pandai semuanye!! Alhamdullilah . umur makin meningkat cume jodoh mybe lambat lagi . Mybe ALLAH nak bagi aku peluang n ruang tok cari kesenangan n keredhaan   . yup aku nie bukan senang n bukan susah sangat . Alhamdullilah  thank Q Allah :) untuk semua nikmatMu !

-selagi aku single selagi tu akan berkorban -
#peace yawwwww#
-kepada korang2 hargailah setiap detik bersama orang yang meyayangi kita-

No comments:

Post a Comment